Tagen av en dikt

Av nattens drömmar minns jag ofta ganska mycket. Inte allt men många drömmar dröjer sig kvar. Ibland är det inte drömmen som finns kvar, utan en känsla, ett tema eller liknande.

I morse ville en känsla och en bild stanna kvar i mig. Det blev till slut en dikt. Och det var något som berörde mig djup. Inte mina egna ord, men temat och hur jag fick ihop helheten och att dikten verkligen betydde något för mig. Jag satt där på pendeltåget och skrev och var helt uppe i känslan. Det var ett svårt ämne, smärtsamt och inte alls behagligt. Men det blev en riktigt bra dikt. Viktig.

Hade svårt att skaka av mig känsla. Den har påverkat hela min dag. Skulle vilja jobba vidare med dikten, redigera och skriva rent men känner att jag behöver vänta med det. Redo men ändå inte. Orkar inte bli så tagen.

4 thoughts on “Tagen av en dikt

Kommentera

