Inget allvarligt

IMG_3611(1)Inget allvarligt av Justine Lévy är en liten bok som berättar om hur Louise upplever sin tillvaro. Louise är dumpad av sin man, har visserligen ett nytt förhållande men mycket kretsar kring det gamla förhållandet  och kring ex-makens nya flickvän.

Boken är inte särskilt tjock, historien ganska tunn men det är en otrolig mängd ord. Ord, ord, ord, jättelånga meningar och jag blir helt slut av att läsa denna bok.

För mig är igenkänningsfaktorn extremt låg, kanske för att jag varken är fransyska, missbrukare eller ytlig.

Nåväl, detta var inte en bok för mig. Nu vet jag det.

Köpte min bok hos Bokus

Kommentera

