Massage

Efter en fokuserad dag kändes det väldigt bra att ha en massage att se fram emot. Kände mig trött i kroppen och hoppades på att massagens skulle ge energi.

När jag låg på bänken kände jag att jag inte orkade med en hård massage och bad därför massören ta det lite mer försiktigt än vanligt. Och det räckte. Kände direkt hur det började hända saker i kroppen och jag frös rejält när jag lämnade lokalen.

Resten av kvällen har jag suttit under en filt här hemma i soffan. Massage är ju mer kraftfullt än jag kan förstå och nu har jag ingen koll på vad som händer i kroppen. Det är nog bästa att låta kroppen vila. Lite sömn är ju riktigt gott.

6 thoughts on “Massage

  1. Härligt med massage men det kan verkligen trigga igång ”sjukor” om man har nåt i kroppen.

    Har du något tips på en diskussionsvänlig bok som jag kan välja till den bokklubb jag är med i? Min tur att välja nästa gång och jag har idétorka.

    • Det är som vanligt svårt att välja bok.

      Själv har jag valt ”Fyren mellan haven” och ”Morgon i Jenin” till de bokcirklar jag är med i. Men hur diskussionen går vet jag inte.

      ”Projekt Rosie” och ”Beckomberga” är andra populära bokcirkelböcker.

      • Ska läsa på om dessa. Tack för tips! 😊

        Tipsa gärna om fler typer av massage också – gillar att prova nya saker. Är sugen på zonterapi. Har du provat?

      • Jo, någon gång men jag vet inte hur jag ska använda zonterapi. Jag går mest i förebyggande syfte, svårt att veta vad det ger. Jag har svårt att känna var obalanser finns. Men det är kanske en träningsfråga.

Kommentera

