Topplopp

Någon gång i våras såg jag till att få en plats till Topploppet. Det kändes som en bra idé och jag tänkte mig en lång och fin träningssommar. Så har det dock inte blivit av många olika skäl och nummerlappen föll i glömska. Jag anmälde mig exempelvis till en målarkurs utan att tänka på det skulle krocka tidsmässigt.

Men mot slutet av sommaren började det hända saker. Jag har tagit reda på att värken i benet inte är farlig, tvärtom det går att stretcha bort. I lördags hejade jag på alla som sprang ett halvmaraton i Stockholm vilket verkligen inspirerade mig. Springlängtan började växa samtidigt som luftrören började värka och rossla. I början på veckan fick jag besked att kursen var inställd.

Jag vet att jag inte borde försöka jogga när luftrören rosslar. Men i morse fick jag ett infall att leta fram nummerlappen och bege mig till Hagaparken. Jag hade ju tänkt mig loppet som en morot, ett delmål men nu kom tanken att det kan vara starten på något. Sämre än så här kan det inte blir, jag är ju på botten och vill upp. Ett lopp kan vara inspiration att se till att bli bättre. Jag behöver verkligen komma igång.

Jag vet inte om det kommer att fungera. Loppet var trist och min egen insats var urusel. Ska dock testa att hänga upp medaljen som en påminnelse om nödvändigheten i att träna. Förkylningen i lungor och luftrör är ju inte enda orsaken till mitt usla resultat. Jag har en lång träning framför mig för komma i högform. Men jag har i alla fall startat. Jag är På Gång. Igen.

 

2 thoughts on “Topplopp

Kommentera

