Cabaret

Det var en stor lycka att knipa ett biljett till kvällens genrep av Cabaret på Stadsteaterns stora scen (Stockholm). En glad avslutning på arbetsveckan och svängig start på helgen.

Föreställningen är glad och fartfylld och man känner ju ingen en del av musiken. Jag har dock aldrig sett Cabaret förut, så jag kunde inte storyn. Stadsteaterns uppsättning passar mig eftersom det inte är så mycket naket, visserligen en del juckande men mycket hudfärgad tyg och burleska scenkostymer.

Om jag hade valt fritt, hade jag nog vald andra skådisar. Albin Flinkas är väldigt bra men det vara flera andra roller som inte kändes helt bra, som att något saknades. Det är okej men inga oförglömliga skådespelarinsatser. Flera av skådisarna når inte ut i hela salongen, som om det agerar enbart för några rader. De får inte heller igång publiken. Vi klappar med i musiken eller engageras på annat sätt.

Det blev ändå en fantastisk kväll, kul att se, jag känner mig glad och vill sjunga med i musiken. Jag gillade även delar av scenografin, dock inte alla kostymer. Det är bra sånginsatser. En lättsam underhållning och en trevlig fredagskväll.

 

4 thoughts on “Cabaret

    • För mig betyder det mycket. Hos stadsteatern är det lätt att boka, och det går att boka av (får presentkort). Dramaten är lite knepigare. Jag går även en del på sista-minuten-biljetter dvs de som säljs till reducerat pris en timme innan föreställning börjar. Bara att slinka in och kolla vad som erbjuds.

Kommentera

