Så ock på jorden

Var på bio igår och såg ”Så ock på jorden”. Jag gillar svensk film och jag gillade ”Så som i himlen”. Jag har läst några recensioner av filmen med blandade åsikter och jag hört flera bekanta rekommendera filmen.

Min upplevelse är ganska neutral. Det är tidvis mysig stämning i filmen, några bra skådespelarinsatser och vackra vyer. Men storyn är alldeles för tunn. Det håller ju inte för en hel film. Det finns dessutom intressanta sidospår som inte tas om hand, de rinner ut i sanden vilket är väldigt trist. Filmen är fysisk och högljudd med mycket skrik och skrän. Alla låter väldigt mycket, med enda undantaget av ett spädbarn som alltid är tyst!

Jag fick en trevlig biokväll tillsammans med väninnorna men det är inte en film jag rekommenderar till andra. Spar tid och pengar till annan film.

9 thoughts on “Så ock på jorden

  1. Jag har funderat på att se den men har hört så olika åsikter om den. En del verkar besvikna, en del neutrala och någon har tyckt den varit fantastisk. Jag tror faktiskt att jag väntar tills den kommer på DVD.

  2. Jag funderar också att se den, får se om det blir av. Med tanke på att du och jag delar vad som är bra när det gäller radions Sommar-program kanske jag ska hejda mig…

Kommentera

