Förlagd läsglädje

Har förlagt en pocketbok. Troligen har jag glömt den på pendeltåget. Jag satt där och läste och 1½ h senare inser jag att boken inte ligger i väskan. Det enda jag har kvar är ett minne att jag tittade extra noga omkring mig när jag klev av, som att jag redan då hade en känsla av att något saknades.

Känslan nu är att jag ”måste” köpa en ny bok, samma titel. Måste – som ett starkt behov. Det är helt otänkbart att inte få veta hur det går i berättelsen. Jag måste få läsa klart.

Samtidigt hoppas jag att boken blir upphittad. Att boken blir till glädje för någon annan. Förlagd läsglädje för mig, men läslycka för någon annan!

7 thoughts on “Förlagd läsglädje

  1. Men vilken otur 😦 Klart att du måste läsa vidare. Jag hade testat bibblan men hade boken inte funnits inne hade det blivit ett köp! Vänta hade jag inte velat göra…

  2. Ping: Om du bara visste | På Gång

Kommentera

