Min typ av bekymmer

Sitter och klurar men finner ingen lösning.

En nära släkting fyller snart 50 år och jag vill förstås ge en fin present. Personen vill inte bli fira, önskar sig inget och har fullt upp med alldeles för många bekymmer i livet. Nu försöker jag komma på den optimala presenten som hen kan uppskatta trots att hen inte vill bli firad.

Jag älskar att ge presenter, lägger ner en hel del tankemöda och engagemang för att hitta rätt present och jag brukar vara en mästare på att hitta bra gåvor. Men det här är jättesvårt. Att personen bor i mindre stad och inte har så mycket ledig tid, gör allt så svårt.

Jag klurar och googlar men nu måste jag nog sova på saken.

6 thoughts on “Min typ av bekymmer

  1. Jag tänkte också någon upplevelsepresent, men förstår att det inte är rätt. Har personen någon hobby så kan kanske en present i den riktningen vara det rätta. Förmodligen har du redan tänkt i sådana banor… Jag är ganska usel på att hitta på bra presenter! Hoppas du kommer på något som uppskattas.

    • Tack för tips! Just nu funderar jag på abonnemang på Storytel (tror jag att det heter). Kanske lite trist men kanske att hen kan få lite avkoppling med böcker.

Kommentera

