Regn

Det har regnat rejält i mina omgivningar. Hade väl läst om varningar men inte riktigt tänkt så mycket på det. Regn hör ju till hösten. Men att köra bil när skyfallen kommer var faktiskt inte alls så angenämt.

Hjälp så snabbt sikten kan förändras. För mig känns naturligt att sänka hastigheten, så var det för många men långt ifrån alla. Och med stänk från andra bilar kan sikten bli minimal för en stund. Önskar att fler tog det lugnt i sådana situationer och anpassar hastigheten efter vädret.

Därtill är det förunderligt hur snabbt enorma vattenpölar kan bildas. Riktigt läskigt att köra igenom. Man vet ju inte vad de kan dölja men det är ju inte alltid möjligt att ändra riktning. Även här önskar jag mer support från mina medtrafikanter. Att hålla avstånd vore ju toppen.

Känner stor respekt för vädret och dagens regn är en tydlig påminnelse om att ta det försiktigt i trafiken. Men det gäller ju inte bara mig utan alla som är ute i trafiken. Kör säkert!

4 thoughts on “Regn

  1. Jag förvånas mer och mer över hur fort vissa vågar köra när det regnar mycket. Själv sänker jag hastigheten för vattenplaning är inget jag vill riskera…

Kommentera

