I mål

Jag är i mål! Mitt sommarprojekt är klart. Jag har lyssnat på Sommar i P1. Alla program är avklarade. Jag har börjat lyssna på alla program, lyssnat klart i stort sett alla men det finns ett fåtal som jag medvetet valt bort.

Det här har vidgat mitt perspektiv om världen och vårt samhälle. Jag har lärt mig mycket. Jag har fått inblick i situationer, känslor, upplevelser om jag inte vet så mycket om. Jag har lyssnat till ämnen som jag inte annars prioriterar att ägna tid åt, kanske inte ens ägnat en tanke åt tidigare.

Jag uppskattar blandningen. Gillar visserligen inte allt men det är en del av upplevelsen. Jag håller inte med om allt som sägs men känns viktigt att försöka förstå varför vi tycker olika. Vissa program har varit njutning för stunden, men nu minns jag dem knappt. Andra kommer att leva kvar inom mig under lång tid.

Här är min lista över de program jag uppskattat allra mest.

  • Hédi Fried
  • Siavosh Derakhti
  • Terese Christiansson

Därefter: Kenneth Macartney, Alice Teodorescu, Ben Gorman, Magnus Böcker, Daniel Poohl, Marianne Mörck, Ulla Skoog, Magnus Falkehed.

På webben finns ett slags snabbgenomgång av alla program. Om ni inte lyssnat, kan ni kanske hitta en favorit på detta sätt. Det finns även möjlighet att tipsa om pratare till vinterprogrammen, vilket jag förstås tagit chansen till.

2 thoughts on “I mål

  1. Lyssnar just på sommarprogrammet med Heidi Fried. En helt fantastisk kvinna till att berätta gripande om sin tunga livsberättelse. Det programmet hade jag missat, ska lyssna till de andra du satt på andra respektive tredje plats. Tack för tipset!

Kommentera

