Miniretreat

Känner mig lättad och glad efter ha tillbringat eftermiddagen på ett miniretreat. Några timmar i tystnad tillsammans med andra kan göra så mycket gott. Avslappning, tid för reflektion och eftertanke och meditation erbjuds men självklart får man göra precis som man vill.

Retreat har kommit att betyda en hel del för mig. Jag har flera gånger kommit på så klara och kloka tankar. Idag fick jag ett ”genombrott” i min meditation. Jag kan inte meditera men jag försöker och idag gav det något. Kanske att jag hittade en nyckel till meditationen, hoppas det.

Retreatet avslutades med musik. En man spelade gitarr och sjöng. Det var otroligt bra. Finstämt, vackert och så känslofyllt. Och det som gjorde det extra härligt är att det inte var någon av kyrkans musiker som stod för musiken. Det var vaktmästaren. En sådan vaktmästare borde alla ha!

2 thoughts on “Miniretreat

Kommentera

