Balkongfrukost

Det är den sista augusti och solen skiner. Imorgon börjar jag jobba igen. Idag är jag ledig (undantag för några timmar på eftermiddagen) och jag sitter på balkongen och njuter av frisk luft och frukost. Det börjar bli dags att samla ihop mig inför hösten.

Jag brukar alltid avsluta semestern med att förbereda mig inför hösten. Praktiska förberedelser: uppdatera smink- och träningsväskan så att allt känns fräscht. Inga tomma schampoflaskor eller sunkiga läppstift får följa med in i hösten. Jag uppdaterar även garderoben, framförallt underkläder och strumpbyxor. Trist men det är skönt att veta att allt är redo.

Jag brukar även planera lite inför hösten. Resor, kurser och evenemang som jag vill besöka. Det är just det som jag sitter och funderar på nu, här på balkongen. Försöker hitta en lagom balans. Hitta så att det känns lockande, utan att det blir för mycket. Det finns ju så mycket jag vill göra men jag vet av erfarenhet att jag inte orkar allt.

Måste även bestämma mig för hur jag vill träna i höst. Blir det Friskis som vanligt eller är det dags att testa något nytt?

Vi får väl se hur långt jag hinner idag. Just nu vill jag nog mest sitta kvar här på balkongen och njuta en stund till.

 

 

4 thoughts on “Balkongfrukost

  1. Hösten känns lite som en nystart, i alla fall när man arbetar i skolans värld. Vi följer så tydligt årets växlingar… I morgon september som många gånger är en väldigt fin månad. Lycka till med din höstplanering för visst är det skönt att ha en viss koll.

Kommentera

