Barfota änglar

IMG_3535Barfota änglar av Linnea Willén handlar om två unga och trasiga kvinnors resa i Japan där de bla tar jobb som värdinna och eskortflicka. Det är en tragisk historia som anges vara helt sann och Willén skriver under eget namn. Vi får även viss inblick i den dåtid som trasat sönder Linnea och vissa glimtar om vad som händer sedan.

Det är förvisso intressant att få inblick i en värld jag inte vet något om. Den ger en del grymma beskrivningar. Men under läsandets gång väcks många frågor som jag inte får svar på och jag blir ofta arg och upprörd.

Det är en tunn bok, tunn berättelse och även om den går fort att läsa, så gav den mig inte så mycket mer än irritation. För mig blev det en trist läsupplevelse och därför får ni ingen rekommendation från mig. Men en kaffe och kardemummabulle, kan jag rekommendera.

Boken hittade jag hos Bokus.

Kommentera

