Frisk havsluft

Frisk havsluft måste vara riktigt välgörande för sömnen. Den slutsatsen drar jag efter att ha sovit som en stock i natt och att jag försov mig i morse. Åh så gott jag har sovit!

I går morse gick jag upp väldigt tidigt (för att vara semester) och skyndade mig in mot stan. Jag hade tänkt mig en tur till Sandhamn. Köpte med mig frukost och kaffe latte och skyndade mot båten. Men då jag missbedömt restiden och dessutom sett fel på tiden, var jag vid båten drygt en timme före avgång. Så länge orkar jag inte vänta.

IMG_3475(1)Skuttade iväg till en annan kaj och valde en annan båt som tog mig ut i skärgården. Båtresan varade hela dagen så jag fick se en hel del. Underbart skönt. Tidvis soligt, men mot eftermiddagen blev det mera moln. Jag hade bara kortbyxor och tröja och under några korta stunder behövde jag gå in och värma mig. Men mesta tiden satt jag ute på däck.

Hinner se en hel del: öar, bebyggelse och fåglar. Tyvärr inga sälar. Borde förstås ha haft kikaren med mig. Jag hinner förstås även fika, sola, skriva och läsa under en sådan långtur. Avkopplande på flera sätt. Man kan ju inte göra annat än att åka med.

Solen och vinden känner jag fortfarande i mitt ansikte. Avkopplingen känns i benen och sömnen fick ju sitt tack vare den friska luften. En sån här tur gör jag gärna om igen. Gärna med lite mer kläder och när hösten glöder i skärgården. Härligt att ha något att se fram emot. IMG_3470(1)

7 thoughts on “Frisk havsluft

  1. Vilken härlig dag, ser att du har något jag saknar … Rejäla hålfötter, jag är så plattfot att min högra hålfot nu har tappat sitt sista fäste och det gör ont att gå. Fick höra av mamma att min morfar var en riktig plattfot, tack så mycket morfar.

  2. Ping: Eftermiddagslur | På Gång

  3. Ping: Möja | På Gång

Kommentera

