Babel

Med läsande och skrivande som passion och intresse så tycker jag att det är intressant att lyssna till författare som berättar om sitt skrivande. Det är ju även kul att se hur en tv-inspelning går till. Igår slog jag samman dessa intressen och gick på inspelningen av ett avsnitt av Svt:s Babel. Gästerna är Kerstin Ekman och David Lagercrantz och programmet sänds på söndag 30 augusti.

Upplevelsen överträffade mina förväntningar. Det var en bra stämning i studion och det var väldigt intressant att lyssna till Kerstin Ekman och David Lagercrantz. Jag är inte så överväldigad över Babels val av programledare, men visst Jessica Gedin proffsig. Jag har inte heller något annat förslag till programledare men jag skulle gärna se en mjukare, mer lyssnande person i den rollen. Det är förstås en smaksak. Oavsett så är det ju gästerna som intresserar mig mest och Babel lockar många intressanta författare till programmet.

Efteråt kände jag mig uppfylld och inspirerad och skuttade glatt därifrån. Jag vill gärna gå och lyssna/se på fler inspelningar men då de är på dagtid så är det ju sällan jag har tid. Jag får vara tacksam för denna gång. En kul upplevelse som jag gärna rekommenderar fler att ta del av.

One thought on “Babel

  1. Ping: Babel | På Gång

Kommentera

