Storskär

IMG_3427(2)
Njuter av varje dag och nu har jag bestämt mig för att njuta lite mer av Stockholm. Jag är sällan i skärgården men jag tycker att det är en väldig charm med gamla ångbåtar. Därav blev det en tur igår och de gav mersmak.

IMG_3411(1)Ångbåt, solsken, skärgård är rogivande. Jag behöver inte göra så mycket, bara vara där och koppla av. Och jag tycker om det. Jag sitter där och tittar på landskapet som vi glider förbi eller så sitter jag med näsan i en bok. En klunk saft eller en kopp kaffe. Svårare än så är det inte att få till en riktigt bra dag. Tacksam för att jag har den möjligheten.

Känner mig harmonisk när jag kliver av. Känner att jag nog behöver några fler turer. Kanske redan idag.

2 thoughts on “Storskär

  1. En skärgårdstur är verkligen livet på en pinne! Jag hoppas vädret är så bra när vi kommer upp till Stockholm att vi kan ta någon båttur…

    • Det är ju naturligtvis mysigt att sitta ute på däck. Men skärgården är vacker året runt, så jag tror att jag ska försöka åka mer båt i höst och vinter, om det är möjligt. Håller tummarna för att du kan få en fin båttur.

Kommentera

