Söndagsfika

Semester har bidragit till att jag kommit ner i varv och känner mig lugn. Det betyder även att jag känner mig väldigt trött. Under mina resor, ställer jag väckarklockan för att inte missa hotellfrukosten. Nu i helgen är jag hemma och det betyder sovmorgon. Och en lunchlur och en middagslur. Jag sover och sover och det är nog gott.

IMG_3385(1)Men även en sömntuta behöver fika och idag åkte jag till ett ställe, The Nut house, som jag hittade för några år sedan. Stället utvecklas och ändra med tiden med jag kan intyga att fikat fortfarande är lika gott. Gott kaffe, fantastisk macka och en god havreboll blev dagens val. Jag är supernöjd. Framförallt brödet var himmelskt gott, knappt så att skinkan och mozzarellaosten behövdes.

De har även salladsbuffe och försäljning av både krukor, godsaker av olika de slag och allt möjligt smått och gott. Det ser mysigt och inbjudande ut även om jag inte köpte något. Det finns även ett galleri där jag har uppfattat att olika konstnärer ställer ut. Det är en skön plats och jag kommer gärna tillbaka hit, varje sommar.

IMG_3393(1)IMG_3386(1)

 

 

4 thoughts on “Söndagsfika

Kommentera

