Snart är det final – men inte för mig

Trots semester så har jag inte glömt mitt projekt med att lyssna till Sommar i P1. Det är ju final idag men jag kommer att behöva lyssna ett tag till innan jag är klar.

Kalle Moraeus program var kul för stunden men har inte lämnat något bestående intryck. Det var ett tag sedan jag lyssnade och det är få anekdoter som fastnat i minnet. Det samma gäller för Mona Malms program. Det var trevligt men jag minns lite för lite av det.

Syster Karins program har gett ett mer bestående intryck. Det var intressant att höra hennes historia och det har även väckt en nyfikenhet att veta mer om kloster och klosterliv.

Stig Grybe, skådespelare vars program jag uppskattat. Lite lågmält men ärligt om hur livet kan vara och vad framgång kan vara. Och inte vara. Ödmjukt utan skryt.

Markus Näslund, ishockeyspelare som jag inte vet så mycket om, gav ett personligt program. Trevlig lyssning och bra musik. Förmodligen inget som jag spar i hjärtat men ändå intressant att få höra om hockeyliv och barnatro.

Det är ju en härlig blandning, det måste erkännas.

Kommentera

