Lata dagar

Efter dagar i Jönköping och Göteborg kom jag tillbaka till Stockholm i onsdagskväll. Älskar mina tågresor, som är perfekta som lästid. Jag tycker att det är en skön avkoppling med vetskapen att jag har hela tågresan helt för mig själv. Den lilla försening är helt hanterbar.

Torsdagen innebar ett avbrott i semestern då jag jobbade. Kändes okej men inser att det inte är så klokt. En del av avkopplingen försvann och jag satt och jobbade lite för länge även på fredagen eftersom jag var igång. Fick helt enkelt bestämma mig för att slå av datorn och gjorde en utflykt till Vaxholm.

Vaxholm betyder en hel del för mig. Jag bodde där några lyckliga år och skulle gärna bo där igen. Jag gillar ön, särskilt under vintertid. Jag gör något besök varje år, då jag bara går runt och ser hur allt har utvecklats. I år kan jag konstatera att de gjort om på Konsum men att det som vanligt stod turister i vägen överallt.

IMG_3287(1)Valde att vara hemma i helgen. Har massor att göra hemma, så det var en fixardag igår. Tvätt och städ. Om jag ska vara helt ärligt mot mig själv, så satt jag mest på balkongen under lördagen. Mina pausar var betydligt längre än själv städningen. Det är så ljuvligt att sitta där och läsa eller dricka kaffe. Först i morgonssvalka, sedan i sol och hetta under dagen och på kvällen kommer svalkan igen. Det spelar ingen roll att det inte är sp piffat, det är min egna lilla plats ändå.

Kommentera

