Förtjusande mångfald

Projektet Sommar i P1 fortsätter.

Det är många program som jag verkligen uppskattat och flera av dem har jag hittat de senaste dagarna.
Daniel Poohl gav ett personligt och viktigt program. Daniel är journalist och nu vd på stiftelsens Expo och har många viktiga budskap i sitt program samtidigt som han på ett personligt sätt berättar om sitt liv och hur han hamnat där han är. Väldigt intressant och tankeväckande.

Magnus Böcker, ekonom och entreprenör gav också väldigt intressanta perspektiv på ett både personligt och professionellt sätt. Här blandas ekonomi, samhällsutveckling och en tro på framtid och ungdomar med personliga intressen. Känns kul.

Magnus Nilsson, kock, gav ett både sakligt och historiskt perspektiv på mat och matkultur. Det väckte tankar hos mig och jag tycke mycket om att lyssna till hans lugna röst.

Owe Sandströms program var allt annat än lugnt. Fartfyllt precis som hans liv och det är fantastiskt kul att höra. Oj vilken energi. Hur många timmar har han egentligen på sina dygn?

Fredrik Reinfelts program var intressant men blev inte så personligt som jag tänkt mig. Mer kul än intresseväckande. Enligt min tanke, har han mer intressant att berätta. Men det var kul att höra en lite annorlunda sida av honom. Kanske att det här programmet borde sänds efter att han släppt sin bok, anar att det hämmade något.

Men återigen, det är ju blandning och mångfalden som jag är så förtjust i.

Kommentera

