Gammal eller smart?

Är jag gammal eller är jag bara väldig smart? Den frågan ställde jag mig själv igår kväll. Jag behövde några tillbehör till min mobiltelefon och var inte helt säker på vad jag behövde. Besökte en av de stora kedjorna. Det var mycket folk i butiken, trångt och dåligt med information. Efter tappert försök gav jag upp. Kändes som att det skulle ta orimligt lång tid att hitta rätt. Besökte en konkurrent och det var precis lika illa där.

Så gjorde jag som jag gjorde några gånger det senaste året. Jag går till Kjell&Company, som har små butiker och bra betjäning (kan det verkligen heta så 2015?). Unga, kunniga och trevliga killar som hjälpte mig att hitta rätt, visade alternativ och gav tydliga rekommendationer. Snabbt och smidigt och jag kände mig trygg att jag fick med mig rätt pryl hemma.

Är jag gammal nu? Eller är jag bara väldigt smart som tar hjälp när jag behöver det, undviker onödig stress och använder tiden effektivt?

4 thoughts on “Gammal eller smart?

Kommentera

