Tungt

Semester är härligt men just nu känns det bara tungt. Har en kropp som bestämmer och nu är det rejält förkylt. Det finns inga krafter till de nöjen som jag planerat för. Det är surt.

I onsdags kväll hade jag feber. Hade känt mig konstig hela dagen. Visste inte om det var solen, för hård start på träningen eller om det var något annat. Vilade hela kvällen och sov vid ett öppet fönster för att försöka kyla ned kroppen. Lyckades få ned febern men hade ont i halsen, därav lugnare aktiviteter under torsdagen och fredagen. Gott om tid att läsa böcker!

Men i lördags vaknade jag med en rejäl förkylning. Nästan rinner, huvudet spränger och hostan retar i bröstet. Följde min plan och tog tåget till Göteborg. Här har jag nu tillbringat mesta tiden på hotellrummet men tar mig ut ibland. Tar spårvagnen till något café, dricker varmt och när jag suttit där alldeles för länge tar jag mig till ett annat café och sitter där en stund till. Ingen idé att köpa något smaskigt då jag inte känner någon smak.

Trött och ont i hela kroppen. Kan inte bestämma mig för om det är alla möten med okända människor och okända virusar som angripit mig eller om det är den hårda vintern och våren som resulterat i förkylning när man väl slappnar av. Har läst att det senare är ganska vanligt.

Ja, ja, inte mycket att göra åt det nu. Nu får jag låta mig omslutas av mjuka hotellakan, se program på tv-kanaler som jag inte har hemma och hoppas att jag snart mår bättre. Kanske hinner jag med några av platser jag vill besöka innan resan går hemåt igen.

IMG_3209

2 thoughts on “Tungt

Kommentera

