Semesterträning

Semester innebär att jag har mycket tid för träning. Det försöker jag nyttja. Först och främst genom massor av promenader. Jag traskar både mycket och länge och får på så sätt se mycket av de platser jag besöker.

Jönköping som semesterort, funderar utmärkt för träning. Det finns massor av fina promenadstråk, både längs Vättern och runt de mindre sjöarna. I måndags tog jag en lägre promenad och tog mig till Rosenlundsbadet. Det är ett stort och fint bad men viss besvikelse att det inte var möjligt att få simma i utomhusbassäng. Jag fick nöja mig med att simma inomhus.

Har även hunnit med att nyttja hotellets lilla motionsrum. Tyvärr inte så välutrustat med det fanns ett löpband, vilket var det som jag sökte. Jag tränar intervall på löpband, då så sätt får jag in ett mer jämt tempo per intervall. Det funderar för mig.

Roligaste träningen var Friskis&Svettis utomhusjympa. Det var en jättefin gräsmatta vid Vätterstranden och passet var kul. Mycket folk men det gick bra. Men oj så kass jag kände mig. Koordination är inte min grej, jag är ju helt värdelöst. Men lite styrka borde jag nog även börja träna.

Måste erkänna för mig själv att jag gillar utomhusträningen. Den ger mycket.

2 thoughts on “Semesterträning

Kommentera

