Fler radioprogram

Självklart går lyssnande på ”Sommar i P1” vidare. Jag har ju fortfarande många program kvar.

Två motpoler som fascinerar mig är Sverker Olofssons väldigt rappa program och Hans Mosessons mer lunga program. Båda bjöd på sig själva och visade upp en nya sida av sig själva, vilket var intressant. Däremot hade jag lite svårt med det lugna tempot i Mosessons program, det var lite väl långsamt för min smak. Olofssons program var raka motsatsen, jag blir så oerhört stressad av hans forcerade berättarstil. När andas karln? Oj, så jobbigt att lyssna till.

Men dessa program var betydligt mer intressanta än Olle Jönssons program. Det föll mig inte i smaken, det gav inte så mycket. Men jag valde ändå att lyssna klart.

Så har en ny favorit dykt upp. Siavosh Derakhti program är verkligt bra. Det är personligt och intressant, engagerande och varmt, inspirerande och väldigt viktigt. Jag visste ingenting om denna yngling och nu är jag väldigt nyfiken på att få veta mer. Intressant med nya perspektiv på livet och samhället. Härlig inställning till livet och det åker nog upp på min topplista.

2 thoughts on “Fler radioprogram

  1. Det är alltid intressant att lyssna på personer som man inte vet så mycket om. En del är så kända att man redan har en bild men nya bekantskaper är inte fel!

    • Det är ju det som jag gillar med Sommar i P1. Ändå är det lätt att hoppa över det man inte är van vid. Så glad att jag lyssnade klart.

Kommentera

