Sommar, sommar, sommar

Kämpar på med att lyssna igenom Sommar i P1 för att få ta del av så många som möjligt av årets sommarpratare.

En av årets favoriter är Kenneth Macartney, som är Kanadas ambassadör i Sverige. Han talar svensk och ge ett väldigt intressant perspektiv på Sverige och lär oss mycket om Kanada. Det är både sakligt och personligt och väldigt bra.

Även Robin Paulssons program ligger på min topplista. Öppet och ärligt och kul att lyssna till.

Bland favoriterna finns även Arkan Asaads berättelse. Vet fortfarande inte vem han är men hans historia var verkligt intressant och kan kunde verkligen berätta en berättelse som jag blev fångad av.

Syster Karin gav ett intressant program där jag lärde mig mycket och nyfikenheten växte. Det var en varm berättelse och som var skön att lyssna till.

Ett annat bra komponerat program är gjort av Alice Teodorescu. Hon var tydlig med vem hon var vad hon vill och vad hon tycker. Men det jag uppskattar allra mest är att hon förklarar varför och jag uppfattar en stor respekt för att vi kan ha olika åsikter. Det är viktigt. Väldigt viktigt.

Just nu lyssnar jag till Kristina Sandbergs program. Tyvärr har jag inte läst hennes böcker så det är lite svårt att hänga med eftersom hela programmet handlar om hennes karaktär. Men det är rätt okey ändå.

Kommentera

