Förväntansfull tältägare

Köpte mig ett tält idag. Jag har kollat runt en del och inser att jag skulle behöva lägga betydligt mer pengar än jag är villig att satsa för ett bra tält. Jag vill ha tältet när jag vandrar och vill därav ha ett litet och lätt tält som skyddar mot regnet. Jag lär knappast slita ut det. Nu har jag i alla fall köpt ett lite billigare tvåmanstält som jag tror att jag kommer att trivas med. Det blir ju plats för både mig och ryggsäcken. Eller om jag ska bjuda in någon att övernatta!

Det ska bli väldigt intressant att se om jag klarar av att sätta upp det själv. Det gick inte att testa i affären. Men jag har läst om tältet och när det i dag var 500kr rabatt så slog jag till direkt. Längtar efter att få gå ut på gräsmattan i området och testa mina kunskaper. Tänker att grannarna har annat att göra än att spana in mig och mitt tält. Annars bjuder jag väl på den showen.

Återstår att se om det blir någon vandring under semestern. Jag ska jobba en vecka till och sedan vara ledig i fyra veckor. Men lite tur och vackert väder, så hinner jag med en vandring. Nu känner jag mig förberedd. Och förväntansfull.

9 thoughts on “Förväntansfull tältägare

  1. Lycka till med uppsättningen av tältet! Jag vet hur det gick när vi skulle tälta första gången… Men jag förmodar att nya tält är smidigare i dag.

Kommentera

