Ännu mera sommar

Gick upp ovanligt tidigt i morse och fick chansen att fortsätta mitt lyssnande på ”Sommar i P1. Det blev en bra start på en bra dag. Jag började med Liza Marklundsprogram som var helt okey. Visserligen hade jag nog väntat mig ett annat program men jag inser att det här förmodligen var mycket Liza och att mina förväntningar inte var rimliga. Jag hade uppfattat henne som mer ödmjuk men hon tycks ha en tuffare syn på livet.

Därefter fortsatt jag med Anna Mannheimer och Peter Apelgrens gemensamma program. Kul men rörigt men får plus för kul musikval.

Nu på eftermiddagen ger mig regnet skäl att lyssna igen. Kan även tacka usel tv-tablå för mycket radiotid. Nu blev det Heléne Andersons program vilket jag tycker mycket om. Anderson är konstnär och polis och tycks ha ett samhällsengagemang.

Nu lyssnar jag på Terese Christianssons program. Utrikeskorrespondent och journalist och har förmågan att göra ett riktigt bra program. Det här vill jag lyssna till noga. Det här är viktigt. Jag blir berörd.

Det går framåt. Ser på min lista över sommarpratare och jag har fortfarande många godbitar att se fram emot.

Kommentera

