Hellsingland

I Stockholm har vi lyxen att ha Parkteatern, som är gratis teater av olika slag  på olika platser i Stockholm. Utbudet har växt för varje år känns det som. Allt är inte bra men det är en fin tradition och det är härligt att ta med picknickkorgen och sitta i gröngräset och njuta.

I kväll såg jag Hellsingland, en musikalisk underhållning baserad på Lennart Hellsings texter. Och det är bra. Jag har ingen relation till Hellsings texter men Albin Flinkas och Fredrik Meyer som står för föreställning gör det riktigt bra. De är fantastiskt proffsiga och bjuder på sig själva. Det blir en varm föreställning.

För mig betyder kvällar med parkteatern mycket. Det är sommar och det är kultur som jag behöver. Sådan kvällar får mig att må gott.

5 thoughts on “Hellsingland

  1. Ping: Wow, vilken vecka | På Gång

Kommentera

