Weekend i Sundsvall

IMG_2879I helgen gjorde jag en liten sommarutflykt till Sundsvall. Jag tog tåget tidigt på lördagsmorgonen och kunde checka in på hotellet strax efter lunch. Sedan hade jag Sundsvall för mina fötter och började knata runt. Men när det är regn och rusk och man är kaffesugen, så går jag ju förstås till närmaste café.

Tant Anci och fröken Sara är ett jättetrevligt café som jag är glad att jag upptäckte. Det var riktigt läckert utbud och svårt att välja. Latten var riktigt god och det blev en bra start på Sundsvallsäventyret.

Tyvärr hade Sundsvall inte så mycket att erbjuda en helg i juli. Det var ganska dött. En del var antagligen semesterstängt. Så jag har mest strosat mellan caféer. Hade gott om tid att läsa och skriva. Men lite uttråkad hann jag nog bli.

.IMG_2808Det som jag uppfattade som mest utmärkande för Sundsvall, var alla restauranger. Det fanns ett enormt utbud, och man behövde verkligen inte vara hungrig. Det andra var Sundsvalls kärlek till drakar. De prydde hela staden, i alla former och varianter. Och kanske fanns det en drake där man minst anade.

Kände mig ganska klar med staden när jag åkte hem på söndagskvällen. Då kom ju även solen fram!

4 thoughts on “Weekend i Sundsvall

  1. Nåja, nu har du varit där och sett Sundsvall i alla fall. Men kanske är det inte den optimala sommarstaden. Lite synd på vädret…

    Kram

  2. Jag var där på mitt första bloggbesök 2007, när jag åkte till en bloggare som hette Cayenne på passagen, och vi var på Sundsvallskalaset. Sundsvall gjorde inget intryck men hon gjorde och det besöket öppnade en ny värld för mig som ansåg mig vara blyg och osocial. Det är vad jag minns av Sundsvall 😊

Kommentera

