Bokattraktion

I mitt hem finns en hel del böcker. De ligger i skokartonger och väntar på att bli lästa. Så snart jag hör ett riktigt bra boktips som finns i pocket, så beställer jag hem dem för att vara säker på att jag inte ska missa dem. Eller så finns det på bevakningslistan. Jag har betydligt fler böcker än jag har tid att läsa dem.

Ändå lockas jag att köpa fler. Idag kom jag hem med ytterligare två böcker. Det var något som lockade. Jag tycker dessutom att det är billigt med böcker. Jag får mycket upplevelse för lite pengar. Och alla pocketböcker skänker jag vidare så att jag uppmuntrar fler att läsa.

Böcker har en stark attraktionskraft. Böcker ger avkoppling och ger ny energi. Att läsa berikar mitt liv och utvecklar mitt eget skrivande. Och i helgen ska jag ägna onödigt mycket tid åt bra böcker, för att det är en viktigt del av mitt liv.

 

9 thoughts on “Bokattraktion

    • Jag köpte Lena Anderssons ”Utan personligt ansvar” som jag sagt att jag absolut inte ska läsa. Därtill Birgitta Stribes ”Från och med nu”. Vet inget om den boken. Men jag har läst hennes första bok som jag tyckte om och jag tror att detta är fortsättningen. Jag vill ju stödja svenska författare!

    • Några inbundna böcker får bo kvar hemma hos mig. Jag vill ju gärna dela mina böcker men anser samtidigt att författarna ska få betalt. Men eftersom jag köper fler böcker än jag läser så får de rejält betalt. Vissa böcker är ju inte ens värda det pris jag betalt för dem.

Kommentera

