I min väska

Det finns inget skäl av avslöja innehållet i en kvinnas handväska. Däremot vill jag dela med mig av ett fynd från min egen väska.

En häftklammerborttagare står överst på min lista över märkliga saker jag burit omkring på i min handväska. Hittade en sådan för något år sedan och vet inte hur den kom dit eller hur länge jag fraktade runt på den.

IMG_2635Den senaste veckan har jag tydligen gått omkring med en bit ingefära i väska. Det brukar jag inte göra. Jag har mina aningar om hur den hamnat där och jag är tacksam att jag var ensam när jag upptäckte den. Vill ju inte uppfattas som en skum typ med häftklammerborttagare och ingefära i väskan. Hur förklarar med det för en butikskontrollant.

Det är nog dags att göra en sommarrensning i handväskan. Eller köpa en ny.

 

5 thoughts on “I min väska

  1. En dag blev jag aningen ursinnig på rotandet i min väska, inget hittade jag och bestämde mig på stört att skicka efter en ”väska i väskan” som skulle göra att det blev lätt att hitta allt i och framförallt lyfta över hela innehållet vid byte till en ny väska.
    Jag kan nu berätta att jag numera är ursinnig mest varje dag när rotandet i väskan i väskan inte alls är som jag trodde. När jag letar i den inre väskan ligger oftast det jag vill ha under den inre väskan, i den större yttre väskan. Aldrig byter jag väska så vad jag ska ha den inre väskan till har jag ännu inte fattat.
    Jag har tömt min väska en gång, fotade innehållet och utmanade mina Fb vänner att göra detsamma. Vi fick både glada skratt och tips om ”bra att ha prylar” i väskan. Riktigt kul blev det och mitt bästa tips var en mindre alkogel flaska, oumbärlig när jag ska på toa i affären eller så, torka av sitsen, inte bara bra till händerna.
    Hur kommer det sig att vissa av oss har så otroligt mycket i våra väskor? Jag kan ta hand om de flesta akuta situationer … va, blev du allergisk, tat lugn jag har tabletter mot det och huvudvärk, magsyra, och hjärtklappning, tandpetare, våtservetter, pennor, osv i evighet.
    Haha hur har du det i din väska?

    • Hela livet finns i väska. Och jag har gärna flera väskor. Behöver ju anteckningsblock, pennor, ännu flera pennor, böcker, spegel och näsdukar. Men av någon anledning finns så mycket mer än så.

Kommentera

