Almedalsveckan

Visby är vackert men allt det vackra syns inte så väl nu under politikerveckan i Almedalen. Jag kom redan hit i söndagskväll och sedan dess har det varit full fart. Det är en del av mitt arbete och det är en intensiv del.

Det kan tyckas lugnt att lyssna på seminarier och arrangera debatter. Men det är mer än så. Det är tidiga morgnar, sena kvällar och ofantligt många samtal. Väldigt trevligt på alla sätt men det tar ändå energi. Att trampa gatorna upp och ner i värmen är också något som tar på krafterna.

Igår var jag bara tvungen att smita ifrån efter två kvällsmingel. Jag smet tillbaka till mitt boende och bara landade i soffan. Och somnade så gott. Så oerhört skönt att få sova den mängd timmar kroppen behöver. Det var länge sedan.

Nu sitter jag med en kaffekopp på en balkong och njuter av morgonen. Redo för ännu en dag fylld med seminarier och goda samtal. Och solsken!

2 thoughts on “Almedalsveckan

Kommentera

