Sommar i P1

Så var det dags igen. Sommar i P1. Årets sommarpratare är presenterade sedan en tid och dag var det årspremiär med Lena Olin. Och det blev ju en alldeles utmärkt start. Ett viktigt och intressant program där Lena Olin berättar om både glädje och bekymmer på ett ärligt och okonstlat sätt.

Som vanligt har jag ambitionen att lyssna på många program, men det brukar jag aldrig lyckas göra. Den erfarenheter hindrar mig inte från att ha samma ambition även i år. Ser fram emot många bra program. Allra mest ser jag fram emot Tom Alandh och Fredrik Reinfeldt, men jag älskar att bli överraskad av andra bra pratare.

4 thoughts on “Sommar i P1

  1. Jag brukar nästan aldrig lyssna på sommarpratarna när programmet sänds. Däremot brukar jag lyssna på dem i efterhand via webben (det går att ladda ner dem också, men jag har ingen spelare att lyssna i). I höstas lyssnade jag igenom flera av programmen från den gångna sommaren, medan jag jobbade med sådant som inte var så tankekrävande. Kanske gör jag något liknande i år.

    • Klokt. Det finns många intressanta program. En fördel med att lyssna i efterhand är , som jag minns det, att det finns versioner med mindre musik. I vissa program tillför musiken inte så mycket, då är det bra med mer flyt i programmet.

Kommentera

