Att lyssna på P1

Det tillhör ledighet och avkoppling att lyssna på radio. Jag gillar att lyssna på P1 men gör det alldeles för sällan. Jag behöver ett viss mått av avkoppling för att kunna ta till mig av allt som P1 erbjuder. Igår vara en sådan dag.

Satte på P1 för att lyssna på ”Spanarna”. Det brukar ju vara så bra. Jo, även igår även om jag inte tycker att det var det bästa avsnittet. Sedan blev jag kvar i P1 och lyssnade till ett program om klassiska radioprogram, lite nyheter och sjörapport innan ett jag fastnade i ett helgprogrammet ”Vårt rena samvete”, ett specialprogram om bastubad. Så intressant!

Jo, det var verkligen tankeväckande och inspirerande. Längtar till en bastu och vill gärna testa olika bad. Och det finns en del 2 av programmet, som jag nu måste lyssna till. Vill verkligen inte missa det, vilket jag gjorde igår kväll. Så nu nyttar jag SR:s fina möjligheter att lyssna via webben. Tack!

Snart börjar sommar i P1. Oj, oj, det är mycket att hinna med nu. Så tacksam att det är kallt och ruggigt idag så att jag kan sitta inne och njuta. Önskar bara att jag även hade tillgång till en bastu.

Kommentera

