Midsommar

Hänger inte riktigt med i tiden, oj så snart midsommaren kom i år. Midsommar är inget som jag längtar till. Har varit med om några riktigt usla midsommarfiranden en gång i tiden som satt spår i mig. Därför är jag numera en sådan som antingen går ”all in” eller så bojkottar jag midsommar helt.

I år var tanken att utmana mina midsommarfördomar och hänga med på ett riktigt midsommarfirande. Blandade känslor men jag bestämde mig för att våga. Känslorna fortsatte att svalla när jag i morse vaknade med halsont och huvudvärk. Kändes inte som rätt dag att stå ute i regnet. Fick styra om planeringen, åkte till apoteket och somnade sedan gott på soffan.

Vaknade framåt kvällskvisten och efter välgörande sömn kändes det som att frisk luft skulle göra gott. Passade på att plocka en bukett blommor. Tyvärr fick jag bara med mig sex sorter hem. Så tokigt det kan bli.

IMG_2408(2)

Kommentera

