En doft av bröllop

IMG_2371Prinsbröllopet är över men i Stockholm slott finns delar av festligheterna kvar. Började därför dagen med att provgå den ”röda mattan” där kungligheter och andra promenerade under gårdagen. Mattan är i en korall nyans, nja, ingen favorit hos mig men visst ser det festligt ut.

IMG_2401Inne i slottskyrkan, fanns blommorna från gårdagen kvar. Kul att se allt på nära håll. Jag stod med näsan i blomdekorationen för att få känna doften, som inte alls var så stark som jag trott. Kunde även konstatera att bänkarna som celebriteterna satt på verkade ytterst obekväma. Mitt personliga intryck är att allt känns mindre, mer intimt än det ser ut som på tv:n. Och nu kan jag förstå att gästerna måste varit riktigt varma, för varmt var det.

När jag skred genom altargången och ut genom porten, kände jag en varm känsla. Vi lever i ett fritt land. Jag har tillgång till samma möjligheter som alla andra. Jag kan strosa runt i området kring slottet, var inne i vissa delar, även när gästerna från prinsbröllopet fortfarande finns kvar i slottet, kanske att de just åt lunch när jag stod med nästan i blomsterdekorationen. På trappan, med spår av festligheter, känner jag att historien är nära och att jag får vara en del av att bygga vår gemensamma historia.

IMG_2399(1)

 

2 thoughts on “En doft av bröllop

Kommentera

