Säsongssämsta

Sämsta joggingpasset för säsongen, jo så kändes det under kvällens runda. Tankarna var tunga, stegen ännu tyngre men jag segade mig runt. Det gjorde ont i benen, det sved i muskler där jag inte brukar känna något, stegen var ojämna och jag var orolig för att skada mig. Det kändes verkligen inte bra.

När jag klickade av tiden så insåg jag att det inte var så himla illa. Inte bra men bättre än jag trodde. Det finns hopp för mig. För en stund för jag nästan på väg att ge upp joggingen, men nu ser jag det enbart som en tillfällig svacka.

Det är antagligen inte så svårt att bli bättre. Lite intervallträning och teknikträning skulle göra mig gott. Regelbundenhet och försommarvärme kan också bidra. Om jag vill, är jag snart ur denna svacka.

Och vet ni, tack vare mitt långsamma tempo fick jag njuta riktigt ordentligt av syrener som är på väg att slå ut nu. Så vackert och doftrikt!

4 thoughts on “Säsongssämsta

      • Det handlar inte om att vara feg… Vissa människor gillar helt enkelt inte att ta ut sig o få blodsmak i munnen… Jag tror på långsamt långsamt, farten kan komma nån gång när det känns lätt, nån annan gång 🙂 är du med i gruppen ”springande tjejer” lr ”lonesome runners” på fb..? Där kan du få mkt inspiration 🙂

      • Tack för tipsen, de måste jag kolla upp. Tänker att jag ska gå med i någon form av grupp alt ta någon lektion med en pt. Jag tror att kan mer än vad jag vågar.

Kommentera

