Alltid du

IMG_2327I dag har jag läst Pernilla Alms ”Alltid du”. Jag har länge uppskattat Pernillas blogg och lika länge tänkt läsa boken. Ibland tar det lite längre tid än jag tänkt mig men nu är det gjort.

Berättelsen handlar om kärlek, minnen, relationer och en väldigt massa känslor. En föräldraledig mamma träffar en ungdomskärlek, händelser leder till nya händelser och ett drama växer till sig. Boken är välskriven och lättläst och det finns ett driv att få veta hur det ska gå.

För mig är det svårt att beskriva en sådan berättelse. Det är en typ av historia som jag normalt sett väljer att inte läsa, jag blir enbart illa berörd. Men det säger inget om boken och historien utan finns inom mig. Men trots att denna historia inte tilltalar mig, så ser jag fram emot Pernillas nästa bok, som jag vet är på gång. Det finns något i berättarstilen som attraherar.

2 thoughts on “Alltid du

    • Tack detsamma!
      Jo, böcker tilltalar på så olika sätt, och även olika beroende på situation. Det tycker jag att man ska vara öppen med.

Kommentera

