Gott kaffe

Kaffe är en livsdryck för mig. Jag gillar kaffe. Jag kopplar av med kaffe och jag piggar upp mig med kaffe. Kaffe får mig att må bra. Särskilt gott kaffe. Och i vacker miljö. Av det skälet fick Malmö mig att må bra. Där fanns många fina kaffeställen.

IMG_2319Lilla kafferosteriet var förstås ett alldeles förträffligt ställe att ta en paus. Det doftade så gott när jag kom in. Personalen var trevlig och kunnig och berättade gärna om smaker och val.

Kaffe njöt jag av i trädgården, en lite oas när Malmös shopping. Hit går jag gärna igen. Särskilt med tanke på den trevliga servicen.

IMG_2291Slottsträdgårdens café var en annan oas. Vid mitt första försök var kön så lång att jag gav upp. Men jag gjorde ett nytt försök och fick njuta av en stund i stolen med en god kopp kaffe och en smulpaj med hallon och rabarber. Riktigt mumsigt. Men bäst var nog miljön, trots allt. Så otroligt vackert i trädgården. Tyvärr fattar jag inte vem Tareq är, det borde jag antagligen. Han var i alla fall omtalad, hans böcker fanns där och jag förstår att han är mycket omtyckt.

IMG_2280
En annan favorit var det mycket pittoreska Pâtisserie David. Så trevligt och så gott. Vacker miljö och god service var det med. Dock väldigt svårt att välja bland alla godsaker. Dit vill jag gärna komma tillbaka.

 

Ni som känner Malmö förstår att jag även var på konditori Hollandia och Noir Kaffekultur, både trevliga på sitt sätt. Jodå, Malmö erbjöd många goda kaffestunder. Så ni förstår att jag mådde riktigt bra!

3 thoughts on “Gott kaffe

  1. Ping: Lilla kafferosteriet | På Gång

Kommentera

