Det goda inom dig

Någon gång, jag tror det var i julas, passerade jag förbi en reakorg med pocketböcker och rykte åt mig en bok för 10 kr. Åh, vilket fynd!

Boken var Linda Olssons Det goda inom dig” och nu har jag läst det. Vilken fantastisk läsupplevelse! Först var jag lite skeptiskt, men när jag väl kom in i boken uppstod en ljuv läsning och boken blev allt svårare att lägga ifrån sig.

Det handlar om en kvinna i Nya Zeeland. Hon möter en liten pojke som behöver hennes hjälp. Samtidigt får vi ta del av hennes minnen. Från barndom på Åland, i Stockholm, till hur hon hamnade i Nya Zeeland. Det handlar om stora sorger men mest om vänskap och kärlek.

Berättelsen är varm, sorglig, ljus och innehåller fler oväntade vändningar. Den är vacker. Jag gillar verkligen att läsa den och jag vill läsa länge.

Jag har nog aldrig investerat så väl för mina 10 kr!IMG_2316

7 thoughts on “Det goda inom dig

  1. Vad kul att höra. Jag har hittills bara läst hennes debutbok (Så vill jag sjunga dig milda sånger) som jag tyckte mycket om. Vill läsa fler förstås, ska bara beta av lite på min ska läsa-hög.

    • Det finns ju så många bra böcker att läsa, hinner ju inte läsa allt. Men det är ju så härligt med en rejäl hög att beta av.

Kommentera

