Komplimang

Vaknade av att städerskan knackade på dörren. Flög upp då jag insåg att jag var nära att missa hotellfrukosten.

När jag landat med min bricka med godsaker framför mig i matsalen, kom en kvinna fram och så:
– Ursäkta mig, ville bara säga att du passar så bra i den där färgen. Den klär dig verkligen. Så snygg skjorta. Var har du köpt den?
Jag fattade först inte men fann mig. Och hon fortsatte:
– Ja, du passar verkligen jättebra i den färgen.

Att få en komplimang på morgonen – ja bättre start på dagen kan jag knappast önska. Och jag tänker – det behöver inte ens vara sant. Jag är glad i alla fall.

Nu ska jag ute och sprida komplimanger omkring mig!

 

Kommentera

