Vårlig torsdag

Att börja dagen med hotellfrukost är ju en fantastisk start. Så mycket gott och jag kan väldigt lite karaktär att motstå. Jag måste i alla fall smaka. Dessutom tycker jag att det är så himla mysigt att sitta länge och njuta och läsa. I morse läste jag ut en bok så nu vet jag hur det gått för Pinneberg.

Malmö, där jag befinner mig, visade upp en helt annan sida denna torsdag jämfört med dagen innan. Solen sken och även om temperatur inte var jättehög så var det helt underbart att vara ute och gå. Jag strosade runt, försöker lära känna gator, parker och kvarter och passade även på att shoppa lite. Tyckte att jag behövde några nya klänningar och blusar. Måste ju tänka på lyxkänslan som är den viktigt del av denna resa.

IMG_2126Det blev en väldigt skön paus på Kärleksgatan. Där finns juicekliniken och jag valde en solsken på burk. Läskande gott. Tack Ewa för det mycket goda tipset! Det var helt vindstilla på den lugna gatan och så fantastiskt skönt att sitta och läsa en stund. Har precis börja läsa Marie Hermansons ”Skymingslandet” och hade gärna suttit kvar hela eftermiddagen.

Men fötterna tar mig vidare och jag fortsatt att vandra runt. Det var ju så underbart. Solsken, värme och massor av glada människor överallt. Långa köer vid glasskiosker och det satt leenden på varenda parkbänk. Tanken var att fortsätta strosa men när jag gick förbi Lilla Kafferosteriet kunde jag helt enkelt inte motstå doften. En kopp kaffe var ett måste. Och den var väldigt god.

Avslutade shoppingdagen med att köpa en varm tröja. Nu ska jag inte frysa mer, oavsett vilket väder som väntar.

Avstod att en slapparkväll till förmån för en långpromenad i Kungsparken/slottsparken och längs med Ribersborg. 12 km som tog sin tid då det fanns mycket att titta på. Gissar att jag somnar ovaggad även i kväll.

 

17 thoughts on “Vårlig torsdag

  1. Vädret var verkligen till sin fördel i dag även om det kom en mindre skur när vi körde hem strån stora staden.

    Som före detta Malmöbo var det två nya namn men jag tackar för bra tips 🙂

    • Det är skönt att ha med sig några bra tips när man kommer till en nya stad, att blanda med nya upptäckter. Jag försöker hitta ställen där jag får dricka kaffe ur kopp, helst med fat. Den här helgen vill jag inte ha några pappmuggar.

  2. Kafferosteriet är också en av mina favoriter. Gillar du kaffe, missa inte Noir bakom Lilla Torg. Malmö visar verkligen sin bästa sida när det är sol 😊 både i stan, parker och här på ribban

  3. Om du sedan är ute och promenerar får du inte missa Västra Hamnen. Underbar utsikt över havet, Bar Italia har gott kaffe och kul att sitta och titta på folk 👍 Hur länge ska du vara i Malmö?

  4. Ping: Lilla kafferosteriet | På Gång

Kommentera

