Från Stockholm till Malmö

Det kändes knappt som jag sovit något alls under natten till onsdagen. Många tankar virvlade i skallen och det fanns en gnagande oro att försova mig. I februari tyckte jag att det bara bra att nyttja dagen, och boka en tågbiljett med avgång 06.13. Det kändes inte alls kul när jag gick upp vid femtiden på morgonen.

Hann i god tid till centralen och kunde faktiskt sova en hel del på vägen ner. Vaknade varje gång min tåggranne ville något som att gå på toaletten eller ha hjälp då hon spillde hela frukosten över sig. Framme i Malmö välkomnades jag av en regnskur och jag han bli rejält blöt under den korta springturen till hotellet.

Fick ett rum direkt trots att det bara var förmiddag. Strosade ut i gråvädret och lyckades hamna i flera skurar. Helt fel klädd då jag hade hoppats på vårsol. En enklare lunch, blev ett bra tillfälle att torka upp innan jag begav mig iväg för att bli ompysslad.

Att få manikyr och pedikyr var onsdagens huvuduppgift och det gick alldeles utmärkt att bara koppla av. Efteråt var det skönt att bar strosa runt, fönstershoppa och fika innan jag gick tillbaka till hotellet.

Under kvällspromenaden kom ytterligare regn och det blåste kallt. Jag var helt genomfrusen när jag kom tillbaka igen. La mig på sängen och somnade gott efter en väldigt lång dag.

Ska verkligen tänka mig för innan jag bokar en ny tågbiljett till 06.13.

3 thoughts on “Från Stockholm till Malmö

  1. Ping: Vårlig torsdag | På Gång

Kommentera

