Dofter

Förra veckan lämnade jag en butik av den enda anledning att det doftade alldeles för starkt av parfym. Jag kunde verkligen inte vara kvar där inne. Det stack i näsan och jag anade huvudvärken direkt. Har aldrig varit med om något liknande tidigare. Det var verkligen en stark doft.

Idag satt vi och talade om dofter och en kollega påminde om dem som faktiskt jobbar hela dagarna. Hade inte tänkt så tidigare. I den lilla butiken jag besökte, torde det var ägaren som stod bakom disken. Det känns ju märkligt. Hur kan hon jobba under dessa förhållanden? Och hur får hon kunderna att stanna?

Jag lär aldrig få reda på svaret men jag kommer fortsätta att var försiktig med dofter. Vill förstås dofta gott men med respekt för andra människor.

4 thoughts on “Dofter

  1. När jag och min dotter flög till Rom dränkte sig flygvärdinnan i parfym innan resenärerna gick på. Hur kan man göra så? Doftkänslighet är vanligare än vad man tror.

Kommentera

