Kliande ögon

Hat haft ont runt ögonen den senaste veckan, det känns konstigt, irriterande och jag kan inte låsa bli att klia. Har funderat en del på vad det kan vara som är fel.

En teori är pollen. Jag är inte allergisk men tänker att alla kan vara känsliga. Det är ju stora mängder pollen i luften och det är inte så konstigt om det påverkar oss.

En annan teori är badvatten. Jag har simmat i bassäng och badat bubbelpool oftare än vanligt den senaste tiden och kanske att det kan påverka.

Eller så är det något helt annat. Min ursprungliga tanke var att om jag hittade orsaken, kan jag göra något åt det, kanske undvika att det händer. Min nya tanke är att jag behöver lindring och läkning direkt. Min senaste tanke är att jag sover på saken och hoppas att det är bra igen i morgon när jag vaknar.

2 thoughts on “Kliande ögon

  1. Bra att försöka sova bort det. 🙂
    Mina ögon har börjat klia, men det hör våren till. Den exploderar här nere just nu.
    Om inte natten hjälpte kan du kanske prova med allergitabletter?

Kommentera

