Yoga och simning

Söndagen började soft och det tog som vanligt tid innan jag lyckades lämna lägenheten. Tog mig till Centralbadet där jag tillbringade hela eftermiddagen. Det var så skönt att få koppla av en stund.

Började med egen yoga. Det finns ett lugnt och vackert rum som man får använda om det är ledigt. Jag gjorde ett antal övningar som jag kan. Och några som jag behöver öva på. Det är faktiskt väldigt bra att våga studera sig själv i spegeln, att se vad som fungerar och vad jag behöver ändra på. Även om jag inte satsar på yogan som tidigare i år, så ser jag den som ett komplement till annan träning.

Simningen är egentligen ganska trist, men skön. Det är ju en så liten bassäng. Hur simningen känns beror mycket på vilka andra som är i bassängen samtidigt. Idag var det okey, lugnt och skönt. Efter en halvtimme var jag rätt uttråkad och gick upp för att glida ner i en varm bassäng. Att bara sitta och slappna av i värmen var riktigt skönt.

Denna härliga söndagseftermiddag unnade jag mig kaffe och en god bok. Det är ju en så mysig miljö och just idag kändes välbehövligt. Restaurangen har hög kvalitet på sina varor, vilket även syns i priset, men ibland tycker jag att det är värt det. Det är helheten som räknas. Efter fikat kändes det perfekt att glida ner i bubbelpool. Avslappningen var total.

Det känns avslappnande med det är ju faktiskt en påverkan på kroppen. Det känns nu efteråt. Jag eftersvettades länge och jag har varit väldigt törstig hela kvällen. Får verkligen ta hand om kroppen. Och om tvätten som dagen resulterat i.

 

Kommentera

