En missanvänd dag

Finns ordet missanvänd? Om det finns så har jag haft en missanvänd dag. En dag vars timmar jag inte nyttjat på bästa sätt.

Det började rätt bra. Fixade med datorn, några nya uppdateringar och förnyelse av säkerhetsabonnemanget. Fick bråttom, insåg att jag skulle missa träningen men hann i alla fall till årsmötet som planerat. Mötet drog ut på tiden och resten av dagens planering gick i stöpet. Promenerade från Söder, via Gamla stan och min i City med små stopp i olika butiker. Lyckades dock inte handla något. Inga vårskor som jag behöver, ingen handväska som jag önskar mig, inga nya träningskläder som jag vill unna mig.

Kvällen har varit lugn. Jag försöker lära mig min nya telefon, försöker aktivera SIM-kort, byta abonnemang och fixa inställningar. Känner mig osäker på om allt blir rätt. Det är ju en djungel att ta sig igenom. Blir jag klar med detta?

Den här dagen hade kunnat nyttjas på ett mer harmoniskt sätt. Något hade kunna bli gjort, något hade kunna bli avslutat. Ny chans i morgon!

2 thoughts on “En missanvänd dag

    • Det är ju inte bara tekniken, det är ju även ekonomin. Det är ju så lätt hänt att ha en felaktig inställning som drar en massa datamängd, som kan kosta lite mer än det smakar. Jag känner mig ständigt lurad.

Kommentera

