Borde ta hand om tekniken

I helgen tog jag tag i en hel del nödvändigheter, sådant jag skjutit upp en längre tid. Ett område var min tekniska kommunikationsutrustning. Jag beställde bla ett ny mobiltelefon och nytt SIM-kort. Nu allt kommit och jag borde sätta igång. Men orken tryter. Känner att jag kommer att skjuta upp det igen.

Jag är inte intresserad. Jag vill att det bara ska fungera. Jag har inget driv att läsa instruktioner, göra installationer etc. Jag vet att jag måste byta mobilabonnemang, jag vet till vad och hur jag ska göra men känner ingen brådska. Så jag väntar till helgen då jag kan göra det i lugn och ro.

Då ska jag även byta bredbandsabonnemang vilket jag också borde gjort för länge sedan. Och förnya något ytterligare abonnemang som jag inte ens kommer ihåg varför jag måste ha. Avskyr att det ska vara så mycket att hålla reda på.

Och jag avskyr även att jag skjuter upp saker.

2 thoughts on “Borde ta hand om tekniken

Kommentera

