Att vara en energitjuv

Vi har nog alla mött energitjuvar i vår vardag. Människor och situationer som tar av vår kraft och ork. Vissa är sådana att vi kan bestämma oss för att de inte ska få ta av vår energi. Vi kan prata med dem, vi kan hitta en lösning, eller se till att de inte längre stör i våra liv. Andra är sådan där vi inser att vi själva är en del av problemet, att vi båda måste ändra på oss. Och så ibland inträffar det att vi inser att vi själva är en energitjuv för någon annan.

Idag har jag haft en sådan dag. Jag har insett att det jag måste säga stjäl av en annan persons energi och engagemang. Jag vill inte, men jag kan inte undvika det. Det känns så oerhört trist. Jag vill ju ge energi, inte stjäla. Och jag inser; det tär av min egen energi. Jag känner mig helt slut.

2 thoughts on “Att vara en energitjuv

Kommentera

