Swing

IMG_2003(2)Med stor tvekan har jag nu tagit mig igenom ”Swing” av Bengt Ohlsson. Nåja, jag har väl inte läst hela boken så noga men jag har i alla fall försökt. Det var en utmaning, ibland måste man ju gå utanför boxen.

Swing handlar om ett vanligt svenskt par som vill testa något nytt. De besöker en swingerklubb och besöket blir inte så äventyrligt. Efteråt kommer brev med en inbjudan om kontakt med ett av paren från klubben. Och nu börjar det hända saker.

Jag är pryd. På alla sätt. Allt läsa något om närmar sig erotica är inget för mig. Under en diskussion för ett tag sedan sa något att detta var något annat. Att Swing handlar om tvekan, ärlighet och att ta hand om varandra. Jo, det kan jag nog hålla med om. Boken gav en varm, tidvis humoristisk beskrivning och innehöll mycket av tankar inför det okända. Men det innehöll även beskrivningar som jag helt enkelt inte läste så noga. Jag blundrar och bläddrar vidare, precis som när jag läser skräck (vilket jag heller inte klarar av).

Att ge en rättvisande beskrivning av boken, det klarar jag inte av. Jag nöjer mig med att konstatera att jag gärna läser något annat av Bengt Ohlsson, men att jag även fortsättningsvis avstår ifrån att läsa böcker med liknande tema.

5 thoughts on “Swing

  1. Jag är oxå rätt så ointresserad av att läsa böcker om erotik – sånt vill jag istället uppleva även om jag gärna, utan att tveka, hoppar över swingersvarianten.
    Mr Gray intresserar mig inte ett dugg.

Kommentera

